Lucruri Gratis pentru tine

  • sâmbătă, 23 ianuarie 2010
  • Scris de FB Ronnie
  • Etichete:

Despre site-ul Lucruri Gratis am mai scris aici. La vremea aceea proiectul era chiar la inceput si ma intrebam daca e o idee buna sau rea. In sine, ideea mi-a placut - e vorba sa oferi gratuit niste obiecte, lucruri de prin casa, pe care nu le mai folosesti sau pe care vrei sa le dai cuiva care are nevoie de ele. In acelasi timp, te poti inscrie pentru a primi obiecte care poate vrei sa le ai si altul vrea sa le ofere. E un fel de schimb in natura, dar nu neaparat intre doua persoane ci in interiorul unei comunitati. Pentru ca deja e vorba de o comunitate, site-ul avans deja peste 1700 de membri.

La vremea aceea insa am observat una dintre problemele care m-au facut sa ma intreb cat de buna e ideea - si anume, faptul ca unii membri erau oportunisti, in sensul ca s-au inscris pentru a primi aproape fiecare dintre ofertele posibile, fie ca aveam nevoie de ele sau nu. Am suspectat atunci ca se va ajunge la un fel de nebunie generala in care fiecare cauta sa obtina cat mai multe lucruri gratis, fara discernamant.

Intre timp ei au deschis si un blog unde discuta ofertele de pe site, dar si alte probleme sau subiecte. In plus, au pus la punct si un sistem prin care oportunistii de care vorbeam mai sus sa dispara rand pe rand. Imi place ca cei care primesc diverse obiecte sunt alesi de catre ofertant, ca nu e nici un sistem de voturi inclus si ca fiecare tranzactie adauga (sau scade) puncte din reputatia membrilor, astfel incat celor ce ofera anumite lucruri le e mai usor sa discearna oportunistii de ceilalti. La fel, si celor care se inscriu la un produs le e usor sa verifice daca ofertantul e serios sau nu.

Ideea din spatele acestui proiect zic eu ca e foarte buna. Fiecare dintre noi are prin casa obiecte care nu ii mai trebuiesc, care ocupa locul sau care ar putea fi de folos altor oameni. De multe ori iti este mila sa arunci aceste obiecte la cosul de gunoi si te-ai simti mai bine daca ai putea sa le dai cuiva care are nevoie de ele sau si le doreste. In plus, poate tu insuti ai vrea sa primesti ceva gratis (mai ales de cand cu criza asta) pe care ti-l doresti dar nu ti-l permiti. Sau poate te gandesti ca asta ar fi o modalitate corecta de a schimba ceva ce nu iti mai trebuie cu ceva ce iti trebuie. Eu m-as inscrie sa primesc niste carti (am vazut cateva oferte dragute) dar pur si simplu nu am avut vreme sa ma ocup de asta. Pentru ca nu vreau sa ma inscris sa primesc ceva gratis fara a oferi, la randul meu, altceva in schimb. Dar pentru asta trebuie sa fac o selectie de obiecte ce nu mai imi folosesc, sa le fac poza, sa le descriu...pur si simplu nu am avut timp pana acum.

Totusi, va sfatuiesc sa intrati pe site-ul Lucruri Gratis si sa vedeti si voi despre ce e vorba. Am pus si un banner in sidebar pentru sustinerea acestui proiect.

2 comentarii:

  1. Lucruri gratis gasesti si pe http://egratis.biz
    Nu sunt asa de valoroase ca cele de pe lucruri gratis dar toti utilizatorii pot comanda cate unul ;)

  1. Cand e vorba de gratis nu poti vorbi de "valoros" in sensul normal al cuvantului.

Trimiteți un comentariu