Scrisorile "nigeriene" si FBI

  • duminică, 24 ianuarie 2010
  • Scris de FB Ronnie
  • Etichete: ,

Scrisorile "nigeriene"au facut deja istorie pe Internet. Intr-o vreme, mai demult, aveam casuta de mail de la Yahoo plina cu astfel de spam-uri. Am citit una, am citit doua - mi-am dat seama ca e ceva teapa dupa care le-am ignorat total. Apoi au disparut. Vreo cativa ani nu am mai vazut asa ceva si nu mai auzeam nici pe altii vorbind despre ele. Pentru cine nu stie inca, scrisorile asa zis "nigeriene" sunt niste mesaje de tip spam trimise diversilor utilizatori de Internet cu scopul fraudarii acestora.  

Majoritatea scrisorilor se prezinta sub urmatoarea forma: Primiti  o “urgenta” propunere de afaceri de “stricta confidentialitate” din partea unui functionar de stat sau om de afaceri nigerian. Expeditorul, adesea membru al “comitetului de monitorizare al contractului”, obtine numele si profilul tau prin intermediul Camerei de Comert sau Comisiei Internationale de Comert. Expeditorul a obtinut recent produse petroliere, un transport de marfuri sau alte bunuri, sau a fost numit beneficiar al continuarii afacerii de catre proprietarul real,  si are nevoie de un partener strain  sa il ajute la spalarea banilor. Dupa ce guvernul lor datorita situatiei financiare le interzice deschiderea unui cont bancar in strainatate, expeditorul va va cere sa depuna o suma de bani, de obicei intre 25 si 50 de milioane de dolari, in contul dumneavoastra personal. Pentru ajutorul acordat, veti primi intre 15-30% din suma totala, suma de bani care se afla depusa la Banca Centrala a Nigeriei, in asteptarea transferului. La incheierea tranzactiei,  va vor cere sa le transmiteti numele si adresa bancii, nr. de telefon si adresa dumneavoastra, numele beneficiarului si  bineinteles, nr. contului bancar al dumneavoastra. Expeditorul promite sa va trimita banii in cel mult 10-15 zile lucratoare.

Normal, toata schema e o pacaleala, dar se pare ca au fost suficeient de multi oameni care au patit-o inainte ca toata lumea sa stie despre ce e vorba si sa nu mai cada in asemenea capcane.

Ei bine, se pare ca scrisorile "nigeriene" revin pe piata. De data asta cu o alta schema, menita sa iti dea incredere in tranzactiile oferite de un posibil om de afaceri. Chiar in dimineata aceasta am primi un mail de la FBI (Federal Bureau of Investigation) in care incearca sa ma convinga ca Banca Centrala Nigeriana, cu care cica as avea o tranzactie in desfasurare, este verificata si rasverificata impreuna cu alte agentii de investigatie, FBI-ul ajungand la concluzia ca afacerea e "pe bune", astfel incat ma sfatuiesc sa continui tranzactia cu aceasta banca si sa fac ceea ce imi cer. Ba mai mult, ei stiu ca s-au trimis astfel de scrisori unor oameni in incercarea de a-i frauda, dar de data aceasta afacerea e absolut in regula, verificata de marele FBI.

Acum serios, chiar ne iau drept fraieri? Maine poimaine ne vom trezi cu scrisori incurajatoare chiar de la cabinetul presedintelui american sau, de ce nu, chiar de la Vatican - ei avand niste metode absolut sigure si fara cusur de verificare a ingenuitatii unei propuneri de afaceri. Totusi, sunt curioasa, chiar mai sunt fraieri care sa cada in plasa?

2 comentarii:

  1. m primit si eu o astfel de scrisorica.Eram instiintat ca am o mostenire de 18 milioane de dolari.Mi s-au prezentat si acte pe m-ail, de credeam ca-s autentice...Noroc ca nu am pivcat in plasa aflind de acest tip de frauda.Mi se cerea sa scanez acte personale si sa le trimit si tot felul de formulare care sa le completez.....

  1. Bina ca nu ai picatn in plasa. Sunt multi oameni care tentati de un castig mare uita sa isi puna intrebari. Din pacate sunt multe astfel de scheme meniten sa te curete de bani si multi nefericiti care intra in capcana.

Trimiteți un comentariu