Democratia in Romania

  • vineri, 5 martie 2010
  • Scris de ZumiElla

Toti am sperat intr-un trai mai bun in democratie. Am crezut ca o vom duce-o mai bine decat pana atunci. Vorbesc de cei ce muncesc nu de cei ce stau cu mana intinsa.
Au trecut 20 de ani de democratie si noi cei multi o ducem tot mai greu.
Imi pun des intrebarea: ce ne-a adus democratia? Raspunsul: ne-a adus umilinta unui trai la limita subzistentei.
Imi vor spune unii ca ne-a adus libertatea. Care libertate?
Poate e libertate pentru unii. Da, e libertate pentru Dinescu sa-l injure si sa-l terfeleasca pe presedintele tarii. Dar un muncitor care nu e multumit cu banii pe care ii castiga nu are libertatea sa protesteze. Patronul ii inchide gura, spunandu-i ca asteapta 100 de oameni la poarta sa se angajeze in locul lui.
Avem libertatea de a privi vitrinele cu tot felul de bunatati, doar de a privi ca nu avem bani sa si cumparam.
Avem libertatea de a locui in canale, ca cei multi nu isi pot permite sa-si cumpere nici macar in rate o garsoniera.
Avem libertatea de a alege, vrem hrana sau vrem medicamente ca amandoua nu merg.
Avem libertatea de a alege sa fim dezbracati sau desculti.
Avem libertatea de ai privi pe cei care fac parada cu bogatia lor.
Avem libertatea de ai privi pe parlamentari cum se doteaza in fiecare an cu tehnica performanta pe care nici macar nu stiu la ce sa o foloseasca.
Asta e democratia, sa avem toate aceste libertati?
Sa stiti ca eu m-am saturat de asemenea democratie.
Pentru mine era mai bine in trecut cand indiferent de salariul pe care il aveai puteai sa-ti faci un apartamant in rate, conditia era sa muncesti. Salariul era in asa fel calculat sa-ti ajunga sa-ti platesti cheltuielile dar sa-ti mai ramana si din ce sa traiesti, ba mai puteai sa si economisesti ceva.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu