Viata de zi cu zi

  • marți, 1 decembrie 2009
  • Scris de ZumiElla

Sant printre noi niste specimene mai deosebite. Niste specimene umane cu idei preconcepute. Si sant destul de numeroase. In urma cu cativa ani cineva drag mie, fiica mea dadea bac-ul si lua note foarte bune nu va insir notele va spun doar ca a terminat liceul ca sefa de promotie. Dar sa va spun la ce ma refer vizavi de specimene. Niste colege de ale mele incercau sa minimalizeze meritul ficei mele, cica liceul la care invata era unul de rand adica nu era renumit. Una dintre colege are un baiat care a terminat liceul la Ghiba Birta cealalta are o fata. Unde credeti ca au facut facultatea ? Ati ghicit la Vasile Goldis pe bani. Chiar mi se plangea mama fetei [binenteles dupa ce au trecut vreo3 ani] de cat de greu ii este sa plateasca taxa la facultate. Fiica mea a intrat la facultate la Babes-Bolyai Cluj la bugetari. Si au trecut 4 ani in care in care si-a castigat an de an bursa si caminul. Morala desprinsa din cele povestite degeaba urmezi un liceu de renume asta nu te face mai inteligent decat esti. Reversul inteligenta nu-ti poate fi anihilata de faptul ca liceul e mai de duzina. Mai am exemple despre persoane cu idei preconcepute in privinta liceelor de calitate, tocmai o profesoara a fiicei mele. Incerca sa o descurajeze spunandu-i ca nu e chiar asa de grozava chiar daca are note mari ca daca ar fi la un liceu mai renumit ar fi o eleva mediocra. Peste ani s-a vazut cat de mult s-a inselat aceea profesoara. Si acum sa va povestesc despre un alt specimen, sa-i spunem Francisca nu am intalnit-o personal am avut un schimb de replici. Din la primul comentariu mi-a facut impresia ca sufera de grandomanie. Daca esti inteligent nu e nevoe sa iti proclami tu insuti inteligenta. Ei si aceasta pseudo-Francesca ce argument isi aduce in favoarea propriei inteligente? Faptul ca a studiat printre altii cu Anca Manutiu si Rodica Baconsky. Vi se pare o garantie a inteligentei faptul ca ai studiat cu sau alaturi de niste nume. Pe mine nu ma convins decat ca sufera de grandomanie. Aceste specimene umane au impresia ca prin asociere de o institutie renumita sau de persoane renumite automat vor fi considerate persoane inteligente.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu