Salutări din Arad

Când mă gândesc la Arad am sentimente contradictorii. Pe de o parte iubesc acest oraş - e şi normal, că doar m-am născut şi am crescut aici, aici am deschis ochii asupra lumii (cum zicea cineva) - pe de altă parte îl urăsc fiindcă mi se pare că nu "creşte" sau nu atrage suficienţi oameni deosebiţi care să îl facă mai cunoscut şi mai apreciat pe plan naţional. Mă enervează teribil că este lăsat pe dinafară când este vorba despre proiecte, despre împărţiri de fonduri de la guvern, despre redistribuiri de bugete şi alte cele.

Şi când mă gândesc ce potenţial turistic extraordinar are acest oraş, şi mai ales la faptul că nimeni nu e în stare să îl exploateze cum trebuie (nu ştiu dacă din neştiinţă, din rea voinţă sau din incompetenţă)...

Sursa imagine: Panoramio .

Imaginaţi-vă ce s-ar putea face din Cetatea Aradului, dacă ar intra într-un circuit turistic. Ar fi un pas important şi doar deschiderea lui către public (şi nu doar de "zilele porţilor deschise"), pentru a fi vizitat în forma actuală. Dar dacă s-ar face mai mult? Un complex turistic, cu obiective atât din sfera "culturală" (gen muzeu, galerie de artă), cât şi din sfera "mondenă" (nişte magazine şic, neapărat ceva terase, cluburi etc.).

Cum ar fi ca toată această limbă de pământ (vezi imaginea, cu cercul făcut de Râul Mureş) şi nu doar bucăţica de Strand dinspre Centru, să fie alcătuită din astfel de locaţii? Evident că investiţia ar trebui să fie uriaşă (dacă mai vorbim şi de Recesiune ne doare capul!), dar eu cred că ar merita cu vârf şi îndesat. Voi ce credeţi?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu