Bunurile virtuale sau Bani pentru nimic?

  • joi, 21 ianuarie 2010
  • Scris de FB Ronnie
  • Etichete:

In 2008, intr-un raport publicat de catre Justin Smith, editor la InsideFacebook.com si Charles Hudson de la Serious Business, se estima ca piata bunurilor virtuale din SUA va depasi in anul 2009 un miliar de dolari si va ajunge pana la 1,6 miliarde dolari in anul 2010.



Aceasta profetie arata cat de important este acest segment al pietei, mai ales ca se observa o crestere de la an la an si tot mai multe companii isi indreapta atentia asupra oportunitatilor pe care aceasta piata le promite. Anul acesta la Consumer Electronics Show un grup de afaceristi din acest domeniu s-au reunit si au discutat pe aceasta tema. Ei au estimat ca piata a crescut in 2009 pana in jur la 1,2 miliarde dolari si ca porbabil se va dubla in anul in curs. Asta in timp ce comertul de bunuri virtuale global (condus de Asia) a ajuns la 6 miliarde dolari.

Dar ce sunt, in fapt, bunurile virtuale? Si, mai ales, la ce folosesc ele?


Bunurile virtuale, asa cum le arata si numele, nu sunt niste obiecte cu corespondent in realitate, prin asta referindu-ma la faptul ca ele nu sunt palpabile. Nu iti comanzi o haina pe Internet si ea iti este livrata acasa in 24 de ore - NU! Iti comanzi o haina cu care poti sa iti imbraci instant personajul favorit dintr-un joc oarecare jucat online. Sau poti sa iti cumperi un tractor in celebrul joc Farmville de pe FaceBook, joc care atrage din ce in ce mai multi indivizi gata sa isi sacrifice salariile. De asemenea, poti trimite cadouri virtuale prietenilor sau familiei.

Si sa nu va imaginati ca aceste bunuri virtuale sunt achizitionate de catre pustani fara minte, care nu cunosc valoarea banului deoarece nu sunt ei cei care muncesc pentru acestia. Tot prin intermediul FaceBook s-a descoperit ca din ce in ce mai multi adulti sunt gata sa achizitioneze bunuri virtuale: un segment important din acesti cumparatori il constituie femeile casnice din Occident si Asia.

Totusi, de ce ar dori un adult sa achizitioneze bunuri virtuale? Cum s-a ajuns la asa ceva? Raspunsul il ofera tot oamenii din interiorul afacerii: Karl Mehta, manager Playspan afirma ca oamenii cumpara bunuri virtuale din exact aceleasi motive pentru care cumpara bunuri reale, adica pentru a avea un avantaj asupra altora. Vanitatea joaca si ea un rol important aici. Tot Mehta afirma ca aceasta piata nu s-ar fi putut dezvolta pana la acest nivel daca nu ar fi existat retelele sociale gen FaceBook, MySpace sau Twitter - medii online in care se intalnesc din ce in ce mai multi oameni si care cres exponential de la an la an. Aceste retele sociale au facut ca vanitatea si dorinta de a-i impresiona pe altii cu propriile posesiuni sa joace un rol important in achizitionarea de bunuri virtuale.

Si avand in vedere ca piata bunurilor virtuale incepe sa se dezvolte si in domeniul aplicatiilor pentru telefonia mobila, acest trend are toate sansele sa fie in crestere inca multi ani de acum inainte.
Surse: 1 si 2 (lb. engleza).

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu