De ce facem reclamatii? Pentru ca putem
Excludem din start reclamangii.
Vorbim despre oamenii normali care se trezesc la un moment dat inselati in asteptari. Din varii motive. Un astfel de om, care se simte inselat, are sau nu are dreptul sa faca reclamatii? Eu consider nu numai ca are dreptul dar are obligatia morala de a face reclamatie. De ce? Pentru a atentiona si alti membrii ai comunitatii sa nu cada in aceeasi inselatorie in care a cazut el.
Pentru acest gen de actiuni exista Oficiul pentru protectia consumatorului. Dar stim cu totii cum e cu acest oficiu, cu incalcitura birocratica de care avem parte la o simpla reclamatie si cu efectul pe care o reclamatie il are. Ei bine, de multe ori nu avem timpul, energia si nervii sa apelam la OPC.
Dar, surpriza! avem si alte alternative. Uneori mult mai eficiente. Mai ales daca scopul reclamatiei noastre e sa auda cat mai multi oameni ca e posibil sa fie inselati si nu avem neaparat scopul de a obtine un folos material de pe urma reclamatiei. Deci, daca reclamatia noastra vizeaza atentionarea celorlalti, cele mai eficiente metode sunt presa si social media. Cand nu avem totusi timpul sa apelam la presa scrisa, cel mai usor e sa facem un post pe blog, sau un anunt pe Facebook si sa avem grija sa fie citit de cat mai multi oameni si dat mai departe.
Si tot ceva legat de reclamatii. De ce atunci cand reclami intr-un post pe blog sau un mesaj pe facebook apare un 'gigi' care vine cu dume de genul "daca nu iti place nu cumpara" sau "daca nu iti convine ceva, pe acolo e usa"? E dreptul meu sa reclam ceea ce nu imi convine. Si atata timp cat nu e calomnie, dreptul asta nu imi poate fi ingradit. Ah, e reclama proasta la magazinul tau? Teapa! Ar fi trebuit sa te gandesti la reclama proasta inainte sa ma inseli. Sau mai apar 'gigi' din aceia care vin cu "de ce daca nu ne mai simtim bine intr-un loc, nu il putem parasi pur si simplu, fara a face scandal". Pai, in unele cazuri nu e vorba de 'nu ne simtim bine' ci de faptul ca am fost inselati in asteptari si alegem sa plecam pentru acest motiv, dar avem grija sa ii atentionam si pe altii ca s-ar putea sa pateasca acelasi lucru. Ah, e tot reclama proasta? Teapa din nou!
In Romania suntem mult prea obisnuiti sa tacem si sa ne resemnam atunci cand suntem nedreptatiti. Platim un serviciu sau un produs, vedem ca acest serviciu sau produs are multe neajunsuri, dar nu ne revoltam. Aceasta este o atitudine daunatoare pentru noi toti. Pentru ca daca vom continua sa tacem si sa ne resemnam vom continua sa primim servicii si produse de proasta calitate si vom contribui la crearea acestui cerc vicios. De ce sa nu taxam atitudinea nepotrivita? De ce sa nu reclamam proasta calitate? In acest fel ne asiguram pe viitor servicii mai bune si produse mai atent selectionate. E in avantajul nostru.
Asa ca, fratilor, faceti reclamatii !!! Pot sa doara pe moment, dar sunt bune pe termen lung pentru insanatosirea sistemului.
29 noiembrie 2011 la 03:01
daca nu am avea motive nu cred ca am face reclamatii!